2 päivää vaille kuukausi jäljellä tämän kaudne avaus tapahtumaan. Blogeja selailemalla ainakin yhdessä tallissa on vauhti päällä.
http://pepgarage.blogspot.com/
Pitää sanoa että harvassa moottorissa on näin paljon vaivaa nähty imareiden ym tekoon kuten tässä. Tavote moottorilla on saavuttaa psykolooginen 200konehepan rajapyykki.
Mielenkiinnolla jään odottamaan tämän koneen suoritusta.
Mielenkiinnolla jään myös odottamaan muiden osallistujien suorrituksia ja pari ihan uuttakin nimeä löytyy osallistumislistalta.
sunnuntai 15. huhtikuuta 2012
tiistai 20. maaliskuuta 2012
Viimeisiä kannen virtauksia ennen WaDD
Peppi kävi tarkistuttamassa kansia uusilla lyhennetyillä ja kalvatuilla CMP imareilla. Talven tavoite saada irti 200cfm näistä kansista on nytte saavutettu imareiden kanssa .
Pientä virtuaali viritystä tehtiin ja laskuri antaa tavotteiden kanssa linjas olevat lukemat.
Viime vuonna koneesta penkitettiin karkeat 160 heppaaa takapyöriltä.Tuohn pitäis tulla sellainen 15 hepan lisä jos kaikki menee hyvin.
Puiden kannet olis ymmärtääkseni tulossa vielä jos ehtivät ajoissa tulemaan kansi gurulta takaisin.
Sitten alkaakin olemaan vaan aika odotella näiden koneiden valmistumista..
Pientä virtuaali viritystä tehtiin ja laskuri antaa tavotteiden kanssa linjas olevat lukemat.
Viime vuonna koneesta penkitettiin karkeat 160 heppaaa takapyöriltä.Tuohn pitäis tulla sellainen 15 hepan lisä jos kaikki menee hyvin.
Puiden kannet olis ymmärtääkseni tulossa vielä jos ehtivät ajoissa tulemaan kansi gurulta takaisin.
Sitten alkaakin olemaan vaan aika odotella näiden koneiden valmistumista..
perjantai 16. maaliskuuta 2012
WaDD NR1
Löysin työkonetta selatessani J.Lummen ottamia kuvia. Tässä Vähä meinigistä mitä se oli 2vuotta sitten
Tässä JuCCan ovaalin penkitys ennen ahtausta.
Lummen Ovaali.. Uho on ollut siitä lähtien että tehot tuplataan seuraavaan Dynoiluun mennessä :D
Keimon Paksutolppa. Tähän mennessä hienoimmat imuäänet on lähteny tästä.
Pep eli alias CMP, . Tämä kone on kehittyny tasaista tahtia tästä lähtien. Ylittyykö 200hv koneteho rajapyykki jää nähtäväksi.
Antin Alistaja kupla penkissä.
Maran Tobleroni Ghia
JuCCan Cars aiheinen Ghia
Doodah Mustalla ovaalilla
Päivän aikana Nikke hoiti grillauksen ja sääkin oli aikaseen kevääseen nähden hyvin lämmin. Toivottavasti säät suosii tänäkin vuonna.
Ensimmäinen WaDD voittaja oli Jere Mustalla ovaalilla ja JuCCA otti sitten toisen pään voitto pokaalin kotio.
Tässä JuCCan ovaalin penkitys ennen ahtausta.
Lummen Ovaali.. Uho on ollut siitä lähtien että tehot tuplataan seuraavaan Dynoiluun mennessä :D
Pep eli alias CMP, . Tämä kone on kehittyny tasaista tahtia tästä lähtien. Ylittyykö 200hv koneteho rajapyykki jää nähtäväksi.
Antin Alistaja kupla penkissä.
Maran Tobleroni Ghia
JuCCan Cars aiheinen Ghia
Doodah Mustalla ovaalilla
Päivän aikana Nikke hoiti grillauksen ja sääkin oli aikaseen kevääseen nähden hyvin lämmin. Toivottavasti säät suosii tänäkin vuonna.
Ensimmäinen WaDD voittaja oli Jere Mustalla ovaalilla ja JuCCA otti sitten toisen pään voitto pokaalin kotio.
Myöhästyny WaFD osallistuminen
BananaRacingTeam käväisi tallilla tarkistamassa viri kansiensa virtaukset.
Tulipa pikkasen visioitiua numeroilla ja teoriassa kannet olisivat ok 240-250h@8000rpm joten aika kiukkusien mosan noista saa tehtyä. Mielenkiinnolla jään odottamaan koska nämä nähdään ajossa.
Tulipa pikkasen visioitiua numeroilla ja teoriassa kannet olisivat ok 240-250h@8000rpm joten aika kiukkusien mosan noista saa tehtyä. Mielenkiinnolla jään odottamaan koska nämä nähdään ajossa.
keskiviikko 15. helmikuuta 2012
WaDD 2012
WaDD järjestely päässy siihen pisteeseen että vuoden tarra väri valittu ja yhteistyökumppani löytyny.
Tämän vuoden kekkereissä on http://www.aircooled.fi/ mukana ja he sponssaavat tämänvuotisen pääpalkinnon.
Poiketen aikasemmista vuosista niin tänä vuonna kisataan kovimmasta litratehosta. Tämä tasoittaa kisaa niin että ei enää se isoin moottori välttämättä ole voittaja vaan 1600 koneella ollaan myös mukana jos vaan kaikki on oikein tehty.
Kisajuliste näyttää tältä
Lisätietoja koskien penkkipäivää voi suoraan kysyä minulta mailin kautta fgronlun[ät]hotmail[piste]com
Tämän vuoden kekkereissä on http://www.aircooled.fi/ mukana ja he sponssaavat tämänvuotisen pääpalkinnon.
Poiketen aikasemmista vuosista niin tänä vuonna kisataan kovimmasta litratehosta. Tämä tasoittaa kisaa niin että ei enää se isoin moottori välttämättä ole voittaja vaan 1600 koneella ollaan myös mukana jos vaan kaikki on oikein tehty.
Kisajuliste näyttää tältä
Lisätietoja koskien penkkipäivää voi suoraan kysyä minulta mailin kautta fgronlun[ät]hotmail[piste]com
keskiviikko 1. helmikuuta 2012
WaDD 2012
Vuoden 2012 WaDD pidetään tällä näkymällä 12.5.2012.
Penkkipäivään on myös tänä vuonna sisällytetty pieni kisa jossa viime vuosista poiketen kisataan kovimmasta litratehosta.
Säännöt ovat yksinkertaiset. Polttoaine vapaa paitsi nitrometaanin käyttö. Ahdettujen moottoreiden tehot puolitetaan jotta kisa olis oikeudenmukainen.
Pääpalkinto tulee olemaan yhteistyökumppanin antama lahjakortti.
Yksityyskohdat selvinee lyhyen ajan sisällä.
Penkkipäivään on myös tänä vuonna sisällytetty pieni kisa jossa viime vuosista poiketen kisataan kovimmasta litratehosta.
Säännöt ovat yksinkertaiset. Polttoaine vapaa paitsi nitrometaanin käyttö. Ahdettujen moottoreiden tehot puolitetaan jotta kisa olis oikeudenmukainen.
Pääpalkinto tulee olemaan yhteistyökumppanin antama lahjakortti.
Yksityyskohdat selvinee lyhyen ajan sisällä.
sunnuntai 15. tammikuuta 2012
Kannen virtaus ila nr1
Ensimäinen Waasan kannen virtauspäivä pidettiin 13.1.2012. Lyhenteet ku on yees niin nimeksi tuli tottakai WaFD
Illan vietto meni hienosti hyvässä seurassa mietintä juomaa juoden ja kansia virtaillen. Illan mielenkiintosin juttu osottautu tupsuksi jolla katottiin kanavan virtauksien tasaisuutta. :D
Sen verran hauskaa oli että viimesenä kotiin tullu tais leimata itsensä sisälle 04.30 aamu yöstä.
Vierailevia tähtiä kävi parisen ja lopputunneille meitä tais olla sellanen 6 porukka.
Itse iltaan ja kansiin niin porukka tuli tuodessa mielenkiintoisen krjon erinlaisia kansia.
WaDD viime vuotinen voittaja Puide toi mukanaan Street eliminaattorit sekä melkein 200whp superflou kannet. Niin ja suht koskemattomat vakio VW kannet joita käytettiin referenssinä.
Peppi toi mukanaan Omat streetit sekä vakio vw ahiot joista olis aikomus yrittää taikoa jotain kivaa.
JuCCa:lla ei ehtiny omat kannet tulla vielä moottori gurulta mutta nämä tullaan toivonmukaan virtauttaan myöhäsemmässä vaiheessa.
Doodah oli sitten kainalon alla tuonu omat "Shemale" kannet joista olis kuulemma tulossa vääntöpannun kannet.
Pikkasen myöhässä tullu Lummi toi sitten yhdet kansi gurun mittatilaus vääntöpannun kannet sekä Suht koskemattomat suoraan tehtaan paketista olleet Supeflou kannet.
Muita illan aikana kokeiltuja kansia olivat omat Com eliminattori, proto vakio kannet sekä Maran screeeemer pannun superflout.
Tässä sitten pikkasen kuvaa ja virtaus tulosta
Ekana pikkasen putsattu vakio kansi
Seuraavaksi "luolamiehen" vakio kansi poistetulla ohjurilla sekä pienellä kiillotuksella. Poraus oli kylläkin vaan 1300 joten sillä voinu olla pikkasen negatiivinen vaikutus virtaukseen
Seuraavaksi sitten omat proto vakio 35.5 kannet. Nämä ovat puhtaasti kokeilukannet jossa olen kokeillu saada vakio kannen vakio venttiilillä virtaan mahdollisimman paljon.
Doodahin shemale kansien virtaus paprua ei löytyny kameralta joten tainnu unohtua yön tunteina.. Pitää katto jos tallilta löytyy paru tallesta. Muistaakseni tavote 120cfm tavote saavutettiin.
Tässä Pedalpusher vakio valuset 042 kannet mutta 40mm venalla sekä pienellä putsauksella olleet kannet
Seuraavski oli Puiden Streeteliminaattori. Näillä kansilla penkitettiin aikoinaan 160whp lukemat. Vastaa sellaista 180 konehepan tehoa.
Pepin Streetit ovat olleet pienen kehitys työn alla. Tavotteena olis saada kaivettua mahdollisimman hyvät lukemat näistä kansista ensivuoden kahinoita varten. Pientä koekairausta suoritettiinkin yön aikana aika laihoin tuloksin. Mutta uskon on että luolamies kaivaukset tulee antaan sen 180-190cfm ennenkuin ne ovat valmiit.
Lummi toikin sitten omista jemmoistaan kaksi kipaletta mielenkiintosta kantta. ekana tulos 044 valusta tehty isovena kansi jolla haeuttu sopivaa katu konetta kovalla pohjaväännöllä. Nostokin oli rajattu noin 12mm
Myös seuraava kansi oli lummen varastosta. Kyseessä on suht vakiot superflou kannet joista pelkästään oli ohjurit muotoiltu. Siis seetien luona olleet karkeat pykälät oli tallessa. Virtaus tulos ei ollut maritteleva mutta näytti sen että hyvin pienellä putsauksella kanavat saa fiksattua niin että ne virtaa 30-40cfm lisää.
Viimesenä kuvaarkistosta löytkin sitten Puiden WaDD voittokoneen kannet. Näistä on penkitetty noin 230hv kone teholukemat. Virtauksen jälkeenkin kokeiltiin kattoa mitä Pipemax antais näille kansille ja antoikin hyvin samanlaiset lukemat. Tästä on hyvä jatkaa kone paketin optimointia. Pipemax antoikin näille kansille max teho potentiaaliksi noin 250heppa joten pientä on jo olemassa olevista osista vielä haettavissa.
Omista eikä maran kansista ei sitten löytyny kuvaa mutta molemmista virtautettiin noin 205cfm täys nosto lukemat. 1776 screemer koneeseen joutuu varmaan täyttään pikkasen että saa virtaus nopeudet ja pintalat sopiviksi koneen pieneen kokoon.
Tässä pari satunnaista kuvaa kansista ja hepuista. Kuten kuvasta huomaa niin yön aikana alkas olemaan sopiva voittaja fiilis päällä :D
Tässä vielä kuvia eri kansien kanavista.
Uusi virtaus päivä pidetään vielä ennen kevään WaDD:ia jossellaiselle tulee tarvetta.
Kiitos kaikille osallistujille.
Illan vietto meni hienosti hyvässä seurassa mietintä juomaa juoden ja kansia virtaillen. Illan mielenkiintosin juttu osottautu tupsuksi jolla katottiin kanavan virtauksien tasaisuutta. :D
Sen verran hauskaa oli että viimesenä kotiin tullu tais leimata itsensä sisälle 04.30 aamu yöstä.
Vierailevia tähtiä kävi parisen ja lopputunneille meitä tais olla sellanen 6 porukka.
Itse iltaan ja kansiin niin porukka tuli tuodessa mielenkiintoisen krjon erinlaisia kansia.
WaDD viime vuotinen voittaja Puide toi mukanaan Street eliminaattorit sekä melkein 200whp superflou kannet. Niin ja suht koskemattomat vakio VW kannet joita käytettiin referenssinä.
Peppi toi mukanaan Omat streetit sekä vakio vw ahiot joista olis aikomus yrittää taikoa jotain kivaa.
JuCCa:lla ei ehtiny omat kannet tulla vielä moottori gurulta mutta nämä tullaan toivonmukaan virtauttaan myöhäsemmässä vaiheessa.
Doodah oli sitten kainalon alla tuonu omat "Shemale" kannet joista olis kuulemma tulossa vääntöpannun kannet.
Pikkasen myöhässä tullu Lummi toi sitten yhdet kansi gurun mittatilaus vääntöpannun kannet sekä Suht koskemattomat suoraan tehtaan paketista olleet Supeflou kannet.
Muita illan aikana kokeiltuja kansia olivat omat Com eliminattori, proto vakio kannet sekä Maran screeeemer pannun superflout.
Tässä sitten pikkasen kuvaa ja virtaus tulosta
Ekana pikkasen putsattu vakio kansi
Seuraavaksi "luolamiehen" vakio kansi poistetulla ohjurilla sekä pienellä kiillotuksella. Poraus oli kylläkin vaan 1300 joten sillä voinu olla pikkasen negatiivinen vaikutus virtaukseen
Seuraavaksi sitten omat proto vakio 35.5 kannet. Nämä ovat puhtaasti kokeilukannet jossa olen kokeillu saada vakio kannen vakio venttiilillä virtaan mahdollisimman paljon.
Doodahin shemale kansien virtaus paprua ei löytyny kameralta joten tainnu unohtua yön tunteina.. Pitää katto jos tallilta löytyy paru tallesta. Muistaakseni tavote 120cfm tavote saavutettiin.
Tässä Pedalpusher vakio valuset 042 kannet mutta 40mm venalla sekä pienellä putsauksella olleet kannet
Seuraavski oli Puiden Streeteliminaattori. Näillä kansilla penkitettiin aikoinaan 160whp lukemat. Vastaa sellaista 180 konehepan tehoa.
Pepin Streetit ovat olleet pienen kehitys työn alla. Tavotteena olis saada kaivettua mahdollisimman hyvät lukemat näistä kansista ensivuoden kahinoita varten. Pientä koekairausta suoritettiinkin yön aikana aika laihoin tuloksin. Mutta uskon on että luolamies kaivaukset tulee antaan sen 180-190cfm ennenkuin ne ovat valmiit.
Lummi toikin sitten omista jemmoistaan kaksi kipaletta mielenkiintosta kantta. ekana tulos 044 valusta tehty isovena kansi jolla haeuttu sopivaa katu konetta kovalla pohjaväännöllä. Nostokin oli rajattu noin 12mm
Myös seuraava kansi oli lummen varastosta. Kyseessä on suht vakiot superflou kannet joista pelkästään oli ohjurit muotoiltu. Siis seetien luona olleet karkeat pykälät oli tallessa. Virtaus tulos ei ollut maritteleva mutta näytti sen että hyvin pienellä putsauksella kanavat saa fiksattua niin että ne virtaa 30-40cfm lisää.
Viimesenä kuvaarkistosta löytkin sitten Puiden WaDD voittokoneen kannet. Näistä on penkitetty noin 230hv kone teholukemat. Virtauksen jälkeenkin kokeiltiin kattoa mitä Pipemax antais näille kansille ja antoikin hyvin samanlaiset lukemat. Tästä on hyvä jatkaa kone paketin optimointia. Pipemax antoikin näille kansille max teho potentiaaliksi noin 250heppa joten pientä on jo olemassa olevista osista vielä haettavissa.
Omista eikä maran kansista ei sitten löytyny kuvaa mutta molemmista virtautettiin noin 205cfm täys nosto lukemat. 1776 screemer koneeseen joutuu varmaan täyttään pikkasen että saa virtaus nopeudet ja pintalat sopiviksi koneen pieneen kokoon.
Tässä pari satunnaista kuvaa kansista ja hepuista. Kuten kuvasta huomaa niin yön aikana alkas olemaan sopiva voittaja fiilis päällä :D
Tässä vielä kuvia eri kansien kanavista.
Uusi virtaus päivä pidetään vielä ennen kevään WaDD:ia jossellaiselle tulee tarvetta.
Kiitos kaikille osallistujille.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)